Dla niektórych projektant wnętrz jest prawdziwym wyzwaniem, a ponieważ już na starcie mają przeczucie, że to zadanie nie dla nich- wolą skorzystać z pomocy kogoś doświadczonego. Takim kimś jest osoba zajmująca się projektowaniem wnętrz lub też jest nią architekt ze stosownymi uprawnieniami. Obecnie, usługi takich specjalistów są poszukiwane znacznie częściej niż kiedyś. Wynika to za pewne z faktu, że chcemy mieszkać wygodnie i coraz większą uwagę przywiązujemy do estetyki wykończenia. A skoro istnieje zapotrzebowanie na usługi projektowania, jak reklamować projektowanie wnętrz, aby faktycznie trafić do tych klientów najbardziej zainteresowanych?
Skuteczna reklama w sieci
Marketing internetowy stanowi jedną z możliwości- dodatkowo jest to taka możliwość, której efektywność można w dość prosty sposób mierzyć. Tutaj mamy do dyspozycji co najmniej kilka różnych kampanii, a pierwszą, na którą z pewnością warto zwrócić uwagę jest pozycjonowanie lokalne. Polega to na przeprowadzaniu różnego rodzaju zabiegów, jakie mają za zadanie podnieść pozycje strony w wynikach wyszukiwania na wcześniej ustalone słowa kluczowe na danym obszarze. To idealny pomysł na reklamę dla biur projektowych świadczących swoje usługi w obrębie danego miasta. Pozycjonowanie lokalne pomaga wyjść naprzeciw z naszą stroną internetową do tych użytkowników, którzy poszukują usług architekta i które są nastawione na to, aby skorzystać z jego usług.
Alternatywną możliwość stanowi reklama w mediach społecznościowych. Ze względu na fakt, że projektowanie wnętrz jest usługą, którą często sobie między sobą polecamy, odpowiednio zaprojektowana i poprowadzona kampania na Instagramie czy na Facebooku powinna przynieść takiemu biznesowi sporą popularność. Pamiętajmy jednak o tym, że taka kampania nie oznacza tylko założenia strony firmy na jednym tym portalu- abyśmy rzeczywiście odczuli, że jest skuteczna, powinna być szeroko zakrojona i rozłożona w czasie. Można też skorzystać z opcji generowania płatnych reklam czy promowania postów, co pozwala osiągać naprawdę spory zasięg reklamy. Dużo zależy też od tego, czy świadczone usługi będą reklamowane w całym kraju, gdyż projektant jest mobilny i może obsługiwać zlecenia z całej Polski, czy raczej skupiamy się na rynku lokalnym i to na tą społeczność będziemy kierować nasze reklamy. Tak, jak w przypadku pozycjonowania strony, skuteczność kampanii w social media można dokładnie mierzyć, aby móc oszacować, czy ich prowadzenie w ogóle ma sens.
Współautor: www.dom-art.pl