System reklamowy Google Ads stał się bardzo popularny i sięgają po niego nie tylko właściciele sklepów internetowych, w przypadku których zwrot z inwestycji można osiągnąć niemalże od razu, kiedy klient wykonuje płatność za zakupy online. To także dobry sposób na zwiększenie popularności bloga, a nawet na promowanie aplikacji czy gry, która dopiero co została stworzona. Dobrze jest wiedzieć o tym, że samo założenie konta w usłudze Google Ads jest całkowicie darmowe. Jeśli więc chcemy zobaczyć, jak ten system wygląda i na czym może polegać jego obsługa- warto spróbować założyć konto w Google Ads i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Logowanie poprzez dane Gmail
Zdecydowanie najprościej jest w momencie, kiedy już mamy konto w usłudze Gmail, a więc jeśli posiadamy adres email w Google. Jeśli takiego nie mamy, najlepszym rozwiązaniem będzie założenie takiego adresu, gdyż za jego pomocą będziemy mogli łatwo logować się do różnych usług Google- Google Ads, Google Analitics, Search Console oraz do innych. Procedura zakładania konta pocztowego jest prosta i wygląda niemalże identycznie jak w przypadku każdego innego portalu.
Kiedy już posiadamy własny email i hasło, najlepiej jest się do niego zalogować w przeglądarce, a następnie wpisać w wyszukiwarkę „Google Ads” i wybrać z listy pozycję, która przeniesie nas bezpośrednio do systemu reklamowego. Jeśli jesteśmy zalogowani- konto w usłudze zostanie utworzone automatycznie na te same dane co adres email. Naszym oczom za pewne ukaże się kreator, który ma ułatwić nam stworzenie pierwszej kampanii w systemie. Jak widać, to jak utworzyć konto Google Ads w ogóle nie powinno przysporzyć nam żadnych problemów. Lepiej natomiast skoncentrować swoją uwagę na samym sposobie tworzenia reklam. Nie mając do tej pory doświadczenia z takimi kampaniami na pewno od razu nie uda się nam stworzyć wielowątkowej i rozległej kampanii z reklamami różnego typu oraz z dużym poziomem szczegółowości. Możemy natomiast spróbować stworzyć prostą kampanię na start, która pokaże nam, jak w ogóle ten system działa.
Podążając za kreatorem
Kreator poprosi nas o określenie nazwy kampanii, a także pomoże nam zrobić trzy rzeczy: dodać pierwsze słowa kluczowe, stworzyć pierwszą reklamę, a także skonfigurować wszystkie dane rozliczeniowe. Tak naprawdę, bez tego ostatniego nie uda się nam przejść do widoku głównego, z którym zazwyczaj mają do czynienia osoby, które tworzą i prowadzą kampanię. Warto jednak wiedzieć, że nie musimy od razu uzupełniać budżetu- nadal możemy próbować stworzyć kampanię nie wiedząc jeszcze czy faktycznie doładujemy konto i zaczniemy wyświetlać reklamy. Jednakże, żeby mieć szansę szczegółowo zapoznać się z możliwościami systemu- koniecznie trzeba wybrać sposób dokonywania płatności oraz trzeba uzupełnić wszelkie informacje rozliczeniowe. Sam kreator ma za zadanie pokazać nam to, że w przypadku najprostszej kampanii z możliwych, podstawą każdej kampanii są słowa kluczowe oraz przypisane do nich teksty reklamowe, które można zebrać w grupy reklam. Jeżeli potrzebujesz więcej pomocy sprawdź tutaj.