Obszar narzędzi marketingu internetowego niemal co roku poszerza się o nowe formy promocji firm i produktów w obszarze globalnej sieci. Narzędzia te dostosowane są do celów jaki firma chce osiągnąć, do oferty oraz potencjalnych klientów. Obok narzędzi, które na pierwszy rzut oka są dla klienta oczywistą reklamą internet oferuje także możliwość prowadzenia mniej oczywistych działań, takich jak pozycjonowanie stron www czy marketing szeptany.

SEO

Pozycjonowanie stron www, bywa także z angielskiego nazywane SEO, co stanowi rozwinięcie wyrażenia Search Engine Optimization, działania tego typu w języku polskim bywają także określane jako optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jest to szereg działań podejmowanych na stronie www, zarówno od strony zaplecza, jak i witryny, a także w innych obszarach internetu, których celem jest zapewnienie stronie www wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez użytkownika określonych słów.

Dlaczego wysokie pozycje w wyszukiwarce są tak ważne? Ponieważ jak pokazują badania konsumenci, którzy poszukują danej usługi czy produktu najczęściej odwiedzają strony wyświetlające się w wynikach wyszukiwania najwyżej i na tej podstawie podejmują decyzje zakupowe. Zatem jest to jedna z najpewniejszych form internetowego marketingu. Dokładnie o szczegółach tego typu działań można dowiedzieć się w – brandbay.

Whisper marketing

Whisper marketing w Polce bywa najczęściej nazywany marketingiem szeptanym lub w skrócie szeptanką. W zasadzie nie jest to nowe narzędzie marketingowe, a jedynie zaadaptowane dla potrzeb internetu narzędzie marketingu tradycyjnego. Założeniem tej formy marketingu jest dotarcie do konsumenta z daną informacją w sposób bezpośredni, za pomocą przekazu ustnego. Przekaz ten powinien być jak najbardziej naturalny i spontaniczny. Innymi słowy w tego typu marketingu jedna osoba poleca drugiej daną firmę, usługę, produkt, ale robi to jako „osoba prywatna” i „nieopłacona”, a przynajmniej tak to powinno wyglądać. W warunkach internetowych marketing szeptany to przede wszystkim polecanie produktów i usług na formach internetowych i blogach.

Dlaczego warto inwestować w marketing szeptany? Jeśli jedna „zwykła” osoba poleca coś drugie, to uznawana jest ona za znacznie bardziej wiarygodną niż przekaz reklamowy, co znacząco podnosi szansę sprzedaży. Warunkiem skuteczności takiego marketingu jest tworzenie takich wpisów i takiego przekazu, który wygląda autentycznie, jeśli internauci rozpoznają we wpisać marketing szeptany, może to przynieść skutek odwrotny.